Ängeln i rummet

När du föddes stannade tiden för en stund. Ögonblicket då du kom till mitt liv är det största som hänt mig.
Plötsligt var det så självklart. Jag skulle aldrig mer vara ensam och mitt liv hade fått en mening.
Du var så vacker, så perfekt, och du var min. Jag kan fortfarande knappt förstå att jag skapat dig, någonting så fint och bra. Tänk att jag verkligen kunde, att jag hade någonting så fint att tillföra. Jag älskar dig mest av allt i hela världen Nikolaij, du är alla mina anledningar och skäl. Du har gjort mig till en bättre människa och det är för dig jag andas, för dig jag hittar orken som inte finns. Jag skulle göra vad som helst för dig, aldrig tveka ett ögonblick. Min sanning, min själ..
Och precis då, när du föddes, så spelades Eva Dahlgrens 'Ängeln i rummet' på radion. Det var ingen tillfällighet.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0