Hej igen



Jo jag vet att jag skulle fortsätta att berätta historien från igår men jag har fullt upp med att räkna pengar och planera framtiden.. Sayonara!

Ibland kommer mina 'mörka' tankar tillbaka. Säger jag förbjudna så kanske det tolkas som att jag är en lustmördare eller så, nej mörka tankar är något annat för mig. Jag har alltid tänkt på brott, hittat genvägar till pengarna, tänkt utanför lagens ram. Jag vet inte om dessa tankar kommer för att jag är logisk eller kriminell, rastlös eller bara dum i huvudet. Förmodligen är det en blandning av allt det. Rimligen borde jag ju ha förstått att det inte finns några bra genvägar. Fast det är väl mitt behov av att fantisera som gör att jag ännu kan försvinna iväg i en dröm om den perfekta planen eller någonting riktigt riskabelt som jag lyckas ro i land. Jag kan ju ibland se mig själv sitta där på stranden med en paraplydrink. Det är friheten med pengarna som alltid lockat. Förverkliga drömmar med stulna pengar, bra aller dåligt? Ska man känna skuldkänslor om man saknar skuldkänslor?

Jag, den mest känsliga personen jag vet, jag som inte kan vara elak utan att få ångest, denna jag fick diagnosen antisocial personlighetsstörning. Det är ganska lustigt, måste faktiskt skratta när jag tänker på det. I denna uppsjö av diagnoser som finns att välja mellan inom pykiatrin så valde man en diagnos som är precis raka motsatsen till vem jag är. Visserligen är det inte roligt att det står psykopat i mina papper men de som känner mig vet ju hur jag är och kan skratta med mig åt en sådan feldiagnostisering. Fast, det är klart, jag är ju Bipolär också, eller Bipolär II heter det till och med enligt den där stjärnpsykiatrikern jag fick träffa ett par gånger. Vet ni att man förväntas medicinera med Lamictal ( Epilepsimedicin ) om man har Bipolär? Man förväntas förvisso medicinera med Lamictal även om man inte har Bipolär enligt nästa psykiatriker jag träffade. För att inte tala om neuroleptika, självklart bör varje person som tillhör södra länets psykiatri medicinera med Zyprexa. I alla fall så har nästan alla jag känner, som varit i kontakt med psykiatrin här, blivit tillfrågade om de vill prova att smälta ner sina hjärnor med hjälp av Zyprexa. - var snäll och skriv dina kontaktuppgifter på pappret här säger läkaren vid första besöket. Stolt räcker han över en kulspetspenna som med stora bokstäver skriker Zyprexa. Det som saknas är en slogan till varumärket. Zyprexa - Makes people talk. Zyprexa - när du får oväntat besök är ännu bättre. Jag menar, en medicin mot Schizofreni borde ju knäcka med en sådan slogan? Jag skulle kunna älta sånt här hur länge som helst, men vad fan tjänar det till. För de som läst mig förut så låter jag som en trasig skiva.
Nej, alla har vi ju våra störningar och det finns förstås annat att prata om.
Känner mig lite blockerad just nu så jag tror att jag får pausa lite och kanske skriva mer senare.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0