Inga nyheter är dåliga nyheter




Oförklarligt ineffektiv ska jag lägga till i mitt CV, en av mina bästa personliga egenskaper. Sen pressar man en citron över så är saken klar. En annan sak jag funderat på är varför de tog bort fattigstugan?! Nu får ju de fattiga sova under en bro istället. Eller, kanske ersattes fattigstugan med äldrevården.
Jag är 32 år och än idag lika känslig som jag var när jag var 15. Jag tror inte att jag någonsin kommer kunna stänga av känslorna på det sätt som hade varit nödvändigt för att leva ett drägligt liv.
Lycka eller sorg, svart eller vitt.. Just det.
Jag önskar att det kunde vara som det brukar stå i horoskopet t.ex "Någonting oväntat och intressant inträffar idag" eller "Du träffar en person du inte sett på 10 år" eller varför inte "Ta chansen idag när du träffar nya människor, här finns en riktig vän". Jag menar vafan, kan det hända någonting kul någon gång? Någonting intressant, annorlunda eller spännande!! Vad ska jag annars skriva om? Vem fan vill läsa vad jag åt till middag eller vad jag handlade på affären idag?! Eller ska jag kanske börja hitta på saker? Vad säger ni om det här tillexempel:

"Idag när jag var ute och promenerade i skogen snubblade jag på ett hårt föremål, jag skrapade upp knät men till min förvåning såg jag att jag hade snavat på handtaget till en portfölj. Portföljen låg halvt nedgrävd, som om någon försökt gömma den men fått riktit bråttom därifrån.
Jag såg mig omkring för att se om någon fanns i närheten. Efter att försäkra mig om att jag var ensam grävde jag fram portföljen och klättrade upp för en bergknalle precis bredvid. Ivrigt försökte jag öppna låset på portföljen men där behövdes tydligen en nyckel. Det hade slutat regna och regnrocken använde jag för att försöka dölja portföljen när jag nervöst gick tillbaka till bilen. Vilken joggingrunda det blev, spännande tänkt jag och parkerade på uppfarten istället för garaget. Jag slängde upp portföljen på köksbordet och en stor sax fick duga som dyrk.
Det knastrade lite i låset när jag vred om saxen och nu darrade jag, vad kunde finnas i väskan? Skulle mitt liv förändras för alltid om bara någon sekund? Nu orkar jag inte skriva mer, blev så trött av det här äventyret. Jag berättar klart imorgon"

Ska man behöva ljuga ihop något? Eller ja, använda fantasin kanske man ska kalla det då. Fiktion är ju inte alltid en lögn, framförallt inte om man presenterar berättelsen som påhittad.

Nu ska jag dricka kaffe! och tänka...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0